Pie mums rindas kārtībā var saņemt tehnisko palīglīdzekli gan uz vietas, gan pie citiem pakalpojuma sniedzējiem, ar kuriem mums ir noslēgts pakalpojuma līgums.
Ja mūsu piedāvātais tehniskais palīglīdzeklis neatbilst klienta vajadzībām, viņš var iegādāties tehnisko palīglīdzekli ar līdzmaksājumu kādā no Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas dalībvalstī vai Šveices Konfederācijā.
Mēs izskatām klienta iesniegumu par tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu ar līdzmaksājumu, izvērtējam klienta funkcionēšanas spējas, iesniegtos pamatojuma dokumentus, un organizējam tehniskā palīglīdzekļa iegādes izdevumu atlīdzināšanu, atbilstoši noteiktajam kompensācijas apmēram.
Kompensācijas apmēru tehnisko palīglīdzekļu iegādei ar līdzmaksājumu apstiprina VSIA "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" valde.
Uzmanību!:
Klients nedrīkst iegādāties tehnisko palīglīdzekli pirms mūsu lēmuma saņemšanas par atļauju uzsākt tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu ar līdzmaksājumu!
Kā saņemt tehnisko palīglīdzekli ar līdzmaksājumu?
1. SOLIS
Klients iesniedz mums sekojošus dokumentus:
- iesniegums tehniskā palīglīdzekļa piešķiršanai;
- atzinums tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai (oriģināls), ko sagatavojis un parakstījis ārstējošais ārsts vai funkcionālais speciālists: fizioterapeits, ergoterapeits, audiologopēds vai tehniskais ortopēds;
- iesniegums ar lūgumu saņemt tehnisko palīglīdzekli ar līdzmaksājumu (brīvā formā).
2. SOLIS
Mēs izskatām dokumentus:
- ja iesniegto dokumentu saturs, ir atbilstošs un pietiekams, mēs pieņemam vienu no šiem lēmumiem:
- lēmumu par tehniskā palīglīdzekļa piešķiršanu ar līdzmaksājumu;
vai - lēmumu par uzņemšanu rindā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai ar līdzmaksājumu ar nosacījumu, ka mēs klientu aicināsim uz Funkcionēšanas novērtēšanas komisiju pirms tehniskā palīglīdzekļa piešķiršanas, lai izvērtētu tā atbilstību klientam.
- lēmumu par tehniskā palīglīdzekļa piešķiršanu ar līdzmaksājumu;
- ja dokumentos norādītā informācija nav pietiekama lēmuma pieņemšanai, mēs lūdzam iesniegt papildus dokumentus.
Ievēro: lēmums par uzņemšanu rindā tehniskā palīglīdzekļa saņemšanai vēl nedod tiesības iegādāties tehnisko palīglīdzekli ar līdzmaksājumu!
3. SOLIS
Funkcionēšanas novērtēšanas komisija novērtē klienta funkcionēšanas traucējumus un medicīnisko informāciju par konkrēto personu.
4. SOLIS
Mēs klientam nosūtām lēmumu par to, ka viņš var iegādāties tehnisko palīglīdzekli ar līdzmaksājumu.
Lēmumā norāda attiecīgā tehniskā palīglīdzekļa veida maksimālo kompensācijas apmēru un pamatojuma dokumentu kopumu (skat. 5.soli), kas klientam jāiesniedz mums kompensācijas piešķiršanai pēc tehniskā palīglīdzekļa iegādes.
Uzmanību:
Klients nedrīkst iegādāties tehnisko palīglīdzekli pirms mūsu lēmuma saņemšanas par atļauju uzsākt tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu ar līdzmaksājumu!
5. SOLIS
Klients izvēlas un iegādājas tehnisko palīglīdzekli.
un ne vēlāk kā 6 mēnešu laikā iesniedz mums uzskaitītos pamatojuma dokumentus:
- iesniegumu izdevumu kompensēšanai par klienta iegādāto tehnisko palīglīdzekli, norādot savu konta numuru uz kuru pārskatīt kompensāciju vai norādīt, ka vēlas, lai kompensāciju pārskaita tehniskā palīglīdzekļa ražotājam/izgatavotājam vai izsniedzējam (juridiskai firmai).
- tehniskā palīglīdzekļa ražotāja izsniegtu EK atbilstības deklarācijas (EC Declaration of Conformity) kopiju, kas apliecina, ka attiecīgais tehniskais palīglīdzeklis ir medicīniska prece.
- Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomikas zonas vai Šveices Konfederācijas tehniskā palīglīdzekļa pakalpojuma sniedzēja rēķinu apmaksas veikšanai par tehnisko palīglīdzekli norādot pozīcijas, kas veido tehniskā palīglīdzekļa iegādes summu.
vai
apmaksu apliecinošu dokumentu kopijas (uzrādot oriģinālus – čekus, stingrās uzskaites kvītis, pavadzīmes u.tml.), ja persona pati no saviem līdzekļiem ir apmaksājusi tehniskā palīglīdzekļa izgatavošanu un iegādi.
Apmaksu apliecinošos dokumentos jābūt norādītiem: iegādātā tehniskā palīglīdzekļa nosaukumam, tehniskā palīglīdzekļa lietotāja personas datiem un maksājuma veikšanas datumam. - tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu apliecinoša dokumenta kopiju (pieņemšanas-nodošanas aktu), uzrādot oriģinālu.
Ievēro: Ja kāds no 5.solī minētiem dokumentiem noformēti svešvalodā, tad VTPC jāiesniedz arī to tulkojums latviešu valodā.
6. SOLIS
Klients veic vienreizējo iemaksu par tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu VSIA "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" kontā ar pārskaitījumu vai klātienē kādā no mūsu nodaļām.
7. SOLIS
Mēs izvērtējam klienta iesniegtos pamatojuma dokumentus par tehnisko palīglīdzekli un tā iegādi.
Neskaidrību gadījumā, mēs pieprasām iesniegt papildus dokumentus, to precizējumus un saņemtā tehniskā palīglīdzekļa fotoattēlus.
Mēs varam arī lūgt uzrādīt iegādāto tehnisko palīglīdzekli vai uzaicināt klientu vēlreiz uz Funkcionēšanas novērtēšanas komisiju.
8. SOLIS
Mēs pieņemam un nosūtām:
- lēmumu par kompensācijas piešķiršanu;
vai - lēmumu par atteikumu kompensēt klientam tehniskā palīglīdzekļa izmaksas.
Ja ir saņemts atteikums kompensēt klientam tehniskā palīglīdzekļa izmaksas gadījumā, mēs atmaksājam klientam samaksāto vienreizējo iemaksu par tehniskā palīglīdzekļa saņemšanu.
9. SOLIS
VSIA "Nacionālais rehabilitācijas centrs "Vaivari"" pārskaita personai kompensējamo summu.
Atgādinām:
Mēs no valsts budžeta līdzekļiem:
- neapmaksājam klientu patstāvīgi iegādātus tehniskos palīglīdzekļus pirms mūsu lēmuma par atļauju uzsākt tehniskā palīglīdzekļa iegādi ar līdzmaksājumu nosūtīšanas klientam,
- nekompensējam trešās personas izdevumus par tehnisko palīglīdzekli, kas iegādāts citai personai, kurai tika atļauts uzsākt tehniskā palīglīdzekļa iegādi ar līdzmaksājumu, atbilstoši VTPC lēmumam (izņēmums: personas aizbildnis vai aizgādnis).