Tehnisko palīglīdzekļu izsniegšana par valsts līdzekļiem ir rindas kārtībā. Par rindas pienākšanu klientam paziņo rakstiski.
Klientam nosūtītajā uzaicinājumā norāda:
- tehniskā palīglīdzekļa saņemšanas vieta;
- tehniskā palīglīdzekļa pakalpojuma sniedzējs, pakalpojuma saņemšanas vieta un kontaktinformācija.
Uzaicinājumā ir iekļauta informācija par maksājumiem, kas saistīti ar tehniskā palīglīdzekļa vai tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu saņemšanu.
Ja klients sava funkcionēšanas stāvokļa dēļ nevar pats klātienē ierasties saņemt tehnisko palīglīdzekli, tad viņam ir tiesības pieteikt mājas vizīti. Mājas vizītei ir jāpiesakās, zvanot uz attiecīgo Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centra nodaļu vai pakalpojuma sniedzējam, tad jāsaskaņo pakalpojuma apjoms, jāapmaksā mājas vizītes pakalpojums un ceļa izdevumi, atbilstoši mūsu vai pakalpojuma sniedzēja maksas pakalpojumu cenrādim.
Klientam vai tās pilnvarotajam pārstāvim, ierodoties pie mums vai pie pakalpojuma sniedzēja, jāuzrāda personu apliecinošs dokuments (personas apliecība vai pase) un pārstāvības tiesības apliecinoša dokumenta*(ja ir) kopija.
*pārstāvības tiesības apliecinošs dokuments:
- bāriņtiesas lēmums, ar kuru bērnam ir nodibināta aizbildnība** un iecelts aizbildnis,
- bāriņtiesas lēmums par aizgādņa** iecelšanu pilngadīgai personai, kuras rīcībspēju ierobežojusi tiesa.
**Ja tas iespējams, VTPC par personas pārstāvību: aizbildnību vai aizgādnību, pārliecinās Pilsonības un imigrācijas lietu pārvaldes Fizisko personu reģistrā.
- notariāli apliecināta pilnvara par tiesībām pārstāvēt klientu vai klienta sagatavota un parakstīta pilnvara, kurā precīzi norādītas pilnvarotās personas tiesības veikt konkrētas darbības Vaivaru Tehnisko palīglīdzekļu centrā.
Ja divu nedēļu laikā pēc atkārtota uzaicinājuma klients vai tā pārstāvis, nebrīdinot mūs par neierašanās iemesliem, neierodas saņemt tehnisko palīglīdzekli vai tehnisko palīglīdzekļu pakalpojumu, mēs atsakām klientam piešķirt tehnisko palīglīdzekli un viņu izņemam no attiecīgā veida tehnisko palīglīdzekļu rindas. Ja ir attaisnojošs iemesls, kādēļ nevarat laicīgi ierasties, lūgums sazinieties ar mums, lai saskaņotu jaunu laiku.
Vienreizējā iemaksa
Kad klients saņem tehnisko palīglīdzekli, viņš maksā vienreizējo iemaksu mūsu vai attiecīgā pakalpojuma sniedzēja kasē vai kontā:
- par tehniskā palīglīdzekļa pakalpojumu bērnam – 1,42 euro;
- par tehniskā palīglīdzekļa pakalpojumu personai, kas vecāka par 18 gadiem, – 7,11 euro.
No vienreizējās iemaksas ir atbrīvota:
- persona, kuras mājsaimniecībai noteikts trūcīgas mājsaimniecības statuss*;
- persona, kura atrodas ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas institūcijā*;
- persona, kuras dzīvesvieta reģistrēta stacionārā ārstniecības iestādē*;
- persona, kura izcieš sodu brīvības atņemšanas iestādē*.
*Nepieciešama attiecīga izziņa.
Klients sedz 20 % no tehniskā palīglīdzekļa cenas, ja viņš saņem:
- gatavo ortopēdisko apavu grupas tehnisko palīglīdzekli;
- nepārtraukta vai automātiska pozitīva spiediena elpceļos nodrošināšanas terapijas iekārtu.
Vienreizējās iemaksas atmaksa
Ja klients tehnisko palīglīdzekli nodod mēneša laikā pēc tā saņemšanas vai patapinājumā, mēs veicam vienreizējās iemaksas atmaksu, ja klients to rakstiski pieprasa un iesniedz maksājumu apliecinošu dokumentu.
Klientam ir tiesības rakstiski pieprasīt un iesniegt atmaksai maksājumu apliecinošu dokumentu par mēneša laikā nodoto tehnisko palīglīdzekli, par kuru, saņemot tehnisko palīglīdzekli, persona ir veikusi līdzmaksājumu.
Paraugs - kā jārīkojas, lai saņemtu valsts finansētu tehnisko palīglīdzekli.
Paraugā parādītas nepieciešamās darbības, lai saņemtu ortopēdiskos apavus.